הצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו וקבלו 35 מתכונים חדשים כל שבוע

מתכון לאורז סושי:כך תכינו סושי מושלם בבית

מתכון לאורז סושי

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם? לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו.

3.5/5 - למתכון דירוג של 2 חובבי בישול

מתכון לאורז סושי:כך תכינו סושי מושלם בבית

מתכון לאורז סושי נשמע מסובך אך האמת שההכנה היא כלכך פשוטה ולאחר שתכינו לבד סושי בבית ותבינו כמה זה קל,פשוט תפסיקו להזמין סושי ממסעדות יפניות שמחייבות מחיר כלכך גבוה לרול סושי.

לאחר שתכינו אורז בפעם הראשונה תגלו שהסושי שהכנתם הוא כמו במסעדות ואף טעים יותר,אין ספק שככל שתתרגלו יותר, התוצאה תהיה טובה יותר.

לכל חובבי הסושי עם הסלמון חי בפנים חשוב שתדעו,שאכילת סלמון חי מותרת רק כאשר דג הסלמון הכי טרי שיש,כך שאם אכלתם סושי במקום מסויים והדג לא מספיק טרי,אתם חשופים לקלקול קיבה במקרה הטוב ויכולות להיות לזה השפעות חמורות יותר.

מה הסוד לאורז סושי מושלם?

הסוד לאורז סושי מושלם הוא שימוש באורז יפני עגול אותו ניתן להשיג היום כמעט בכל סופר או בחנויות המתמחות במכירת מוצרים מהמזרח הרחוק,
לאורז זה יש תכולת עמילן גבוהה יותר מזנים אחרים של אורז ולכן האורז הופך לדביק בעת הבישול עם מים והאורז חייב להיות דביק להרכבת הסושי.
כל שימוש באורז אחר נועד לכישלון.

כמוכן חשוב לשטוף את האורז במים קרים עד אשר המים יוצאים צלולים,זה גורם להסרה של העמילן העודף מהאורז.

בנוסף יש חשיבות גדולה ליחס בין האורז למים היחס המומלץ הוא על כוס אורז לסושי יש להוסיף כוס ורבע מים.

איך מבשלים אורז לסושי

הכלי המומלץ ביותר לבישול אורז לסושי הוא סיר אורז חשמלי,גם בסושיות היוקרתיות ביותר משתמשים בסיר אורז חשמלי.

מחירו של סיר אורז חשמלי נע בין 150-250 ש"ח והוא מומלץ לשימוש,מעבר לעובדה שהוא מבשל את האורז בצורה הנכונה,הוא גם הופך את תהליך הבישול לקל יותר,כל מה שצריך זה לשים את האורז השטוף עם המים בסיר ללחוץ על כפתור ומרגע זה בישול האורז מתבצע בצורה אוטמטית.

כאשר האורז מוכן,הסיר עובר אוטמטית ממצב בישול למצב חימום,כך שאתם לא צריכים להשגיח על האורז בזמן הבישול. בלי קשר סיר אורז חשמלי הוא מוצר מומלץ ביותר ויכול לשמש לבישולים רבים מלבד אורז לסושי.אך גם אם אין לכם סיר אורז חשמלי תוכלי לבשל עם סיררגיל,מתכון לסיר רגיל בתחתית העמוד.

איך מכינים חומץ אורז לסושי?

החומץ והסוכר נותנים לאורז את הטעם האופייני המתוק-חמוץ שלו, המהווה את הבסיס לכל מאכלי הסושי שתכינו. כדי להתאים את הטעם לפי העדפתכם, הגדילו את כמות החומץ ,אם אתם מעדיפים טעם חמוץ יותר, או הוסיפו יותר סוכר לטעם מתוק יותר. למתחילים, מומלץ לעקוב אחרי הכמויות במתכון.

מתכון בסיסי לתערובת חומץ:
להכנת תמיסת חומץ ל-3 כוסות אורז (לפני הבישול) תצטרכו:
חצי כוס חומץ אורז, 2 כפות סוכר, ו-2 כפיות מלח.

בסיר קטן שימו את כל המרכיבים וערבבו על אש גבוהה עד שהתמיסה אחידה, ואין יותר משקעים של סוכר ומלח בתחתית הכלי. כשהתמיסה מוכנה, היא מוכנה לשימוש.

לאחר הכנת האורז, העבירו אותו מהסיר אל כלי הקירור, כמו קערה או תבנית, עם שטח פנים גדול שיאפשר קירור מהיר של האורז. בעוד האורז חם, מיד לאחר העברתו, יש למזוג עליו את תמיסת החומץ ולערבב היטב. כשהאורז קר, הוא מוכן לשימוש בהכנת הסושי.

אז האורז מושלם מה עכשיו?

צפו בסרטון הבא של רועי דהאן ולמדו כיצד להכין סושי כמו סושי מאסטר ביפאן:

זה נשמע לי מסובך,יש מצב למתכון פשוט יותר?

בוודאי קבלו מתכון ביתי נוסף לסושי בסיר רגיל של שירז נלקן:
אורז לסושי מתכון

1. הכנת האורז- לשטוף 3 כוסות אורז, להוסיף לסיר עם 4 כוסות של מים רותחים מהקומקום על אש גבוהה עד לרתיחה, לאחר מכן להנמיך ולכסות לגמרי למשך 10 דקות ואז לכבות ולחכות 5 דקות עם מכסה בלי לפתוח. בסוף להעביר את האורז עם כף עץ לקערה .
2. הכנת חומץ האורז- שמים בסיר קטן 2 כפיות מלח, 2 כפות סוכר להמיס אותם בחצי כוס חומץ על הגז כמה דקות, לאחר מכן לשפוך את החומץ על האורז לערבב הכל ולתת לאורז להתקרר.
3. הכנת הסושי- להכין קערה עם מים כדי להרטיב ידיים, להדביק את האורז על הצד המחוספס של האצה (להשאיר פס אחד ללא אורז) להניח במרכז האצה ירקות חתוכים כמקלות דקים ואז לגלגל את האצה ולהדביק עם מעט מים בפס אצה ללא האורז, בסוף לחתוך עם סכין חדה (אפשר לטבול במים חמים מידי פעם).