סיר אורז חשמלי -ככה תבשלו אורז מושלם

סיר אורז חשמלי

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם? לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו.

2/5 - למתכון דירוג של 2 חובבי בישול

סיר אורז חשמלי – היום, אנחנו הולכים לחקור גאדג'ט למטבח שהוא תוספת משמעותית למטבח  . אם אתם אוהבים אורז אבל לא מקבלים תוצאה מושלמת בכל פעם, הפוסט הזה בשבילכם!

סיר אורז חשמלי – כל מה שצריך לדעת

    • מה זה סיר אורז חשמלי?

סיר אורז חשמלי הוא מכשיר שימושי למטבח שמבשל אורז מושלם בכל פעם. זה פשוט כמו להוסיף אורז ומים, ואז ללחוץ על כפתור! הסיר עושה את השאר, מכוון את החום והזמן כדי להבטיח שהאורז שלך יהיה אוורירי וטעים. זה כמו שיש לך שף משלך במטבח!

    • יתרונות השימוש בסיר אורז חשמלי

יש כל כך הרבה סיבות לאהוב סיר אורז חשמלי. הנה כמה:

    • תוצאות עקביות: לא עוד ניחושים או צפייה בסיר. האורז שלך יוצא מושלם בכל פעם.
    • חיסכון בזמן: פשוט הגדר אותו ותשכח מזה! אתה יכול להתמקד במשימות אחרות בזמן שהאורז שלך מתבשל.
    • רב שימושי: סירים מסויימים יכולים גם לאדות ירקות, להכין פסטה,להכין אורז מושלם לסושי או אפילו לאפות עוגת גבינה עסיסית!
    • קל לניקוי: לרוב הדגמים יש סיר נשלף, מונע הידבקות, שקל לנקות אותו.

אז אתם רוצים לשפר את בישול האורז שלכם ולהפוך את הבישול לקל יותר ,אתם חייבים להוסיף לכלי המטבח שלכם גם סיר אורז חשמלי, להלן כמה טיפים חשובים ביותר שצריך לשים אליהם לב לפני שרוכשים סיר אורז.

בחירת סיר האורז החשמלי הטוב ביותר

כשזה מגיע לבחירת סיר האורז החשמלי המושלם, יש כמה תכונות עיקריות שעליך לקחת בחשבון. להלן הדברים שיש לשים לב אליהם:

תכונות שכדאי לקחת בחשבון

להלן ארבעת התכונות המובילות שכדאי להסתכל עליהן בעת רכישת סיר אורז חשמלי:

    1. קיבולת

הקיבולת של סיר אורז מתייחסת לכמות האורז שהוא יכול לבשל בבת אחת. אם יש לך משפחה גדולה או לעתים קרובות מארחים מסיבות ארוחת ערב, אולי כדאי לך ללכת על סיר עם קיבולת גדולה יותר. אבל אם אתה רק מבשל לאחד או שניים, אחד קטן יותר יעשה מצוין.

    1. פונקציונליות

יש סירי אורז שהם יותר מסתם סיר אורז. הם יכולים גם לאדות ירקות, להכין מרקים ואפילו לאפות עוגות! אם אתה רוצה לעשות עם הסיר יותר מבישול אורז אז כדאי לרכוש סיר שיכול לעשות מגוון פעולות.

    1. עֲמִידוּת

בואו נודה בזה, אף אחד לא רוצה לקנות סיר אורז חדש בכל שנה. לכן העמידות כל כך חשובה. חפש סיר שעשוי שעשוי מחומרים יציבים ויש לו ביקורות טובות של לקוחות.

    1. מחיר

המחיר הוא תמיד פקטור בקניית מכשיר חדש. אבל זכרו, מחיר גבוה יותר לא תמיד אומר איכות טובה יותר. עשה את המחקר שלך ומצא סיר שמתאים לתקציב שלך ועונה על הצרכים שלך.

על ידי בחינת התכונות הללו, אתה תהיה בדרך למצוא את סיר האורז החשמלי המושלם למטבח שלך.

סיר אורז חשמליים מומלצים

כעת, לאחר שדיברנו על התכונות שיש לקחת בחשבון בעת רכישת סיר אורז חשמלי, בואו נצלול לכמה מהמותגים המובילים שאנו ממליצים עליהם. מותגים אלה נבחרו על סמך הקיבולת, הפונקציונליות, העמידות והמחיר שלהם. כולם בחירה מצוינת עבור המטבח שלך!

  • סיר אורז חשמלי של חברת יונדאי
    סיר אורז חשמלי של חברת יונדאי הוא בחירה מצוינת עבור בשלנים ביתיים רבים. הוא מגיע ב-2 גדלים,דגם 1.2 ליטר שמתאים למשפחות קטנות יותר ודגם של 1.8 ליטר שמתאים למשפחות גדולות. בנוסף, יש לו פונקציות בישול מרובות, כך שתוכל להשתמש בו עבור יותר מסתם אורז. הוא קצת יותר יקר מכמה אפשרויות אחרות, אבל העמידות שלו עושה את זה שווה את ההשקעה.  טווח מחירים 150-250 לדגם הקטן יותר ו-290 עד 390 לדגם הגדול יותר.
  • סיר אורז מידאה
    סיר אורז מידאה הוא עוד אפשרות מצוינת. זה קצת יותר קטן ממותג יונדאי והנפח שלו הוא 1 ליטר, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור משקי בית קטנים יותר. יש לו עיצוב פשוט, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם – הוא עמוס בתכונות. בנוסף, הוא ידוע בעמידותו לאורך זמן. חברת מידאה נחשבת לחברה מאוד אמינה בתחום. טווח מחירים 199-299 ש"ח.
  • סיר בישול אורז של חברת שיאומי
    אחרון חביב,סיר בישול אורז של חברת שיאומי הוא אפשרות ידידותית לתקציב שאינה חוסכת בתכונות. הוא בנפח של 1.6 ליטר והוא מושלם גם למשפחות גדולות. הוא גם מאוד עמיד וקל לשימוש.

זכרו, סיר האורז החשמלי הטוב ביותר עבורכם תלוי בצרכים ובתקציב הספציפיים שלכם. לכן, שקול את התכונות החשובות לך ביותר לפני קבלת ההחלטה.

כיצד להשתמש בסיר אורז חשמלי

השימוש בסיר אורז חשמלי הוא קל במיוחד ולא דורש התעסקות מיותרת.

הכנה

לפני שנתחיל לבשל, עלינו להכין את האורז. זה כולל שלושה שלבים פשוטים: מדידת האורז, שטיפתו והוספת מים.

    1. מדידת האורז – כמה אורז מבשלים לאדם

דבר ראשון, מדוד את כמות האורז שאתה רוצה לבשל. כלל האצבע הוא בערך 1/4 כוס אורז לפני בישול לאדם ואף 1/3 כוס אורז לאדם אם לא רוצים לקחת סיכון,שוב זה משתנה עד כמה האדם רעב ומה מוגש בנוסף, אם ממש לא בא לכם לקחת סיכון,חצי כוס לאדם יתן לכם כמות מספיקה של אורז. אבל זכרו, זה יכול להשתנות בהתאם לכמה אתם רעבים! השתמש בכוס שמגיעה עם סיר האורז שלך למדידות מדויקות.

    1. שטיפת האורז

לאחר מכן, שטפו את האורז תחת מים קרים. זה עוזר להסיר כל לכלוך ועודפי עמילן, שעלולים להפוך את האורז לדביק. כל שעליך לעשות הוא להניח את האורז במסננת ולהעביר אותו מתחת לברז עד שהמים צלולים.

    1. הוספת מים

לבסוף, מוסיפים מים לאורז בסיר. כמות המים הדרושה יכולה להשתנות בהתאם לסוג האורז, אבל כלל טוב הוא להשתמש ב-1.5 כוסות מים לכל כוס אורז. ובאורז בסמטי מוסיפים 1.75 מים על כל בוס אורז, אם אתה אוהב את האורז שלך רך יותר, הוסף עוד קצת מים. אם אתה מעדיף אותו מוצק יותר, השתמש במעט פחות.

והנה לך! האורז שלך מוכן כעת לבישול.כל מה שנותר לעשות עכשיו זה להכניס את האורז והמים לקערת הסיר, להוסיף תבלינים שאוהבים,ללחוץ על כפתור ולשכוח מהאורז, הסיר יעשה עבורכם את כל העבוד.

תהליך בישול

כעת, לאחר שהכנו את האורז שלנו, הגיע הזמן לבשל את האורז.

    1. הגדרת הטיימר

דבר ראשון, עלינו להגדיר את הטיימר. רוב סירי האורז החשמליים מגיעים עם טיימר מובנה. בהתאם לסוג וכמות האורז, זמן הבישול עשוי להשתנות. לדוגמה, אורז לבן בדרך כלל לוקח בערך 15-20 דקות, בעוד אורז חום יכול לקחת עד 45 דקות. עיין תמיד במדריך לסיר האורז שלך לתזמונים מדויקים.אך חלק מהגדול מהסירים מגיעים עם 2 מצבים בלבד, מצב של בישול ומצב של חימום האורז, כך שכל מה שצריך לעשות להעביר למצב בישול והסיר אורז יעבור אוטמטי למצב חימום שהאורז מוכן.

    1. בחירת המצב הנכון

לאחר מכן, עלינו לבחור את המצב הנכון. שוב, זה יכול להשתנות בהתאם לסוג האורז ולדגם סיר האורז. כמה מצבים נפוצים שאתה עשוי לראות כוללים 'אורז לבן', 'אורז חום', 'בישול מהיר' ו'שמור על חום'. למטרותינו, נבחר במצב 'אורז לבן'. אם אינך בטוח, בדוק את המדריך שלך או חפש את הדגם שלך באינטרנט. שוב רוב הסירים הנמכרים בארץ מגיעים עם 2 מצבים בלבד של בישול וחימום.

    1. נותנים לאורז להתבשל

עכשיו, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לחכות. לאחר הגדרת הטיימר והמצב הנכון נבחר, סיר האורז יעשה את השאר. חשוב לא לפתוח את המכסה בתהליך הבישול מכיוון שהדבר עלול להשפיע על הטמפרטורה וזמן הבישול. כשהטיימר כבה, ערבבו במהירות את האורז כדי לנפח אותו, והרי! יש לך אורז מבושל בצורה מושלמת.

זכרו, אם תבצעו את כל התהליך בהתאם להוראות היצרן של האורז שלכם תגיעו לתוצאות מושלמות, רצוי גם לחפש סרטונים של מותג האורז שקניתם ביוטיוב שם תוכלו לראות איך אפשר לנצל את סיר האורז בצורה אופטימלית. רצוי גם לחפש סרטונים באנגלית שם יש מבחר גדול יותר של סרטונים.

טכניקות מתקדמות עם סיר אורז חשמלי

היי, אוהבי אורז! בואו נצלול לכמה טכניקות מתקדמות לבישול סוגים שונים של אורז בסיר האורז החשמלי שלכם. זה כבר לא רק על אורז לבן רגיל!

בישול סוגים שונים של אורז

להלן סוגי האורז שניתן לבשל ודגשים לבישול למרות שבפועל ניתן לבשל בסיר כל סוג של אורז וקטניות.

  • אורז לבן

    אורז לבן הוא סוג האורז הנפוץ ביותר וקל מאוד לבשל אותו בסיר אורז חשמלי. פשוט שטפו את האורז מתחת למים קרים עד שהמים צלולים. זה מסיר כל עודפי עמילן ועוזר לאורז שלך לצאת אוורירי וטעים. על כל כוס אורז מוסיפים 1.5 כוסות מים. לחץ על כפתור ה'בשל' והווא! אורז לבן מושלם בכל פעם.

  • אורז חום

    אורז חום הוא קצת יותר מסובך מאורז לבן, אבל אל דאגה, סיר האורז החשמלי שלך יכול להתמודד עם זה. לשטוף את האורז שלך בדיוק כמו שאתה עושה עם אורז לבן. עם זאת, אורז חום זקוק ליותר מים. על כל כוס אורז חום, מוסיפים 2.5 כוסות מים. זה גם לוקח יותר זמן לבשל, בערך 45 דקות, אבל ההמתנה שווה את זה לאורז המזין והטעים הזה.

  • אורז בר

    אורז בר הוא לא אורז, אבל הוא מתבשל יפה בסיר אורז חשמלי. שטפו את אורז הבר שלכם, ואז הוסיפו 3 כוסות מים לכל כוס אורז בר. אורז בר לוקח הכי הרבה זמן לבשל, בערך 50-55 דקות, אבל הטעם והמרקם הייחודיים שלו הופכים אותו לתוספת נהדרת לכל ארוחה.

אז הנה לכם, אנשים! שלושה סוגים שונים של אורז, כולם מבושלים בצורה מושלמת בסיר האורז החשמלי שלך. נסה את הטכניקות האלה ותראה כמה קל לבשל עם סיר האורז שלך.

מאכלים אחרים שאתה יכול לבשל

האם ידעת שסיר האורז החשמלי שלך יכול לעשות יותר מאשר רק לבשל אורז? זהו גאדג'ט מטבח רב תכליתי שיכול לעזור לך להכין מגוון מנות. בואו נחקור כמה מאכלים אחרים שתוכלו לבשל איתו!

    • אידוי ירקות

אידוי ירקות בסיר האורז שלך הוא משב רוח. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להוסיף מעט מים לתחתית הכיריים, להניח את הירקות שלך בסלסלת הקיטור ולתת לסיר לעשות את הקסם שלו. תוך זמן קצר, תקבלו ירקות מאודים בצורה מושלמת, מלאי טעם וחומרים מזינים.

    • הכנת מרק

כן, קראתם נכון! אתה יכול להכין מרק בסיר האורז שלך. פשוט הוסף את החומרים שלך, מרק, ותן לזה להתבשל. הסיר ישמור על טמפרטורה עקבית, ויבטיח שהמרק שלך מתבשל באופן שווה. בנוסף, זו דרך מצוינת להכין מנה גדולה של מרק מבלי להסתכל על הכיריים.

    • בישול קינואה

קינואה היא מזון-על עמוס בחלבון וסיבים. בישולו בסיר אורז הוא פשוט וללא טרחה. פשוט שטפו את הקינואה שלכם, הוסיפו אותה לסיר עם מים ולחץ על כפתור ההתחלה. תוך כ-15 דקות תהיה לכם קינואה אוורירית ומבושלת בצורה מושלמת. למד עוד על קינואה והיתרונות הבריאותיים שלה בוויקיפדיה.

אז, אל תגביל את סיר האורז שלך רק לאורז. התנסו עם הרעיונות הללו וגלו את הארוחות הטעימות הרבות שתוכלו להכין עם המכשיר השימושי הזה.

תחזוקה וטיפול בסיר האורז החשמלי שלך

בדיוק כמו כל מכשיר אחר במטבח, סיר האורז החשמלי שלך זקוק למעט תחזוקה שוטפת כדי לשמור עליו לעבוד במיטבו. הנה כמה טיפים כיצד לנקות, לאחסן ולפתור בעיות בסיר האורז שלך.

  • טיפים לניקוי

    שמירה על סיר האורז שלך נקי הוא הצעד הראשון לשמירה עליו. נתק את הכיריים מהחשמל לפני שתתחיל לנקות. השתמש במטלית לחה כדי לנגב את החלק החיצוני. עבור הסיר הפנימי, שטפו אותו עם מי סבון חמים וספוג רך. הימנע משימוש בחומרי ניקוי שוחקים או מקרצפים קשים מכיוון שהם עלולים להזיק למשטח המונע הידבקות. זכור לנקות גם את המכסה! אם ניתן להסרה, שטפו אותו תחת מים חמים. אם לא, נגב אותו עם מטלית לחה. ודא תמיד שכל החלקים יבשים לחלוטין לפני הרכבה ואחסון של הכיריים.

  • אחסון סיר האורז החשמלי שלך

    כשזה מגיע לאחסון סיר האורז שלך, מצא מקום יבש וקריר במטבח שלך. הימנע ממקומות ליד הכיריים או התנור מכיוון שהחום עלול לגרום נזק לכיריים. ודא שהסיר נקי ויבש לפני שאתה מאחסן אותו. אם אתה לא מתכוון להשתמש בו לזמן מה, אולי תרצה לשים עליו כיסוי כדי למנוע מאבק לחדור פנימה.

  • בעיות נפוצות וכיצד לתקן אותן

    אפילו לסירי האורז הטובים ביותר עלולות להיות בעיות. הנה כמה נפוצים וכיצד לתקן אותם:

    • האורז לא מבושל או מבושל יתר על המידה: ייתכן שהסיבה לכך היא יחס שגוי בין מים לאורז. עיין במדריך לגבי היחס המומלץ.
    • אורז נדבק לסיר: זה יכול להיות בגלל שהסיר לא נקי או שהציפוי המונע הידבקות פגום. נקו את הסיר היטב והימנעו משימוש בכלי מתכת שעלולים לשרוט את הציפוי.
    • הסיר לא עובד: בדוק אם הסיר מחוברים כהלכה והשקע פועל. אם זה עדיין לא עובד, ייתכן שזו בעיה ברכיבים הפנימיים של הסירואולי תצטרך לפנות ליצרן או לשירות תיקונים מקצועי.

זכור, טיפול נכון בסיר האורז שלך יכול להאריך את חייו ולהבטיח שתקבל אורז מבושל בצורה מושלמת בכל פעם.

מסקנה: שליטה באמנות סיר האורז החשמלי

לאחר שסקרנו בהרחבה את השימוש בסירי אורז חשמליים, והתייחסנו לאיך לבחור סיר אורז, מה ניתן לבשל איתו,איך מבשלים איתו, איזה סוגי אורז ניתן לבשל ואיך לבצע תחזוקה שוטפת לסיר אורז, אין ספק שאתה מודע יותר ליתרונות של סיר אורז במטבח.

    • סיכום של נקודות מפתח

בחירת סיר האורז החשמלי הנכון כרוכה בהתחשב בגורמים כמו גודל, תכונות ומחיר. ללמוד להשתמש בו כראוי יכול לעשות הבדל גדול באיכות האורז שלך. טכניקות מתקדמות, כמו שימוש בסיר לסוגי מזון אחרים, יכולות לעזור ולגרום לבישול ואפיה אפקטבים יותר. תחזוקה וטיפול שוטפים יבטיחו שהסיר שלכם יחזיק מעמד לאורך שנים.

מדריך קניה נוסף:חשיפת התעלומה: מהו מקרר אינטגרלי?